dijous, 16 d’abril del 2009

Estic de mona (bé ara fa uns dies)


La paraula mona té molts i variats significats (avui toca classe de llengua). Durant la setmana passada en vaig descobrir algun d'ells:

1. Una mona és un animal. El terme animal no l'acabo de tenir gaire clar ja encara em costa molt distingir entre tots els subjectes que es mouen i fan sons. Es veu que els animals no raonen (tampoc entenc la diferència respecte alguns membres de la meva parentela) i que no saben parlar (vindrien a ser com jo però amb més pèls). Bé, el tema és que encara no he aconseguit de veure'n cap de mona animal ja que es veu que això de la crisi ha deixat el concepte nosabemquèferanemalzooambelnen per a més endavant...
2. Una mona és un "ente" (això ho poso en castellà però degudament indicat amb les cometes perquè encara no n'he après la traducció al català) que abdueix els adults quan beuen més del compte. Es transformen bàsicament en el punt anterior (ni raonen ni saben parlar).
3. I per últim però no menys interessant una mona és qualsevol cosa que us pogueu imaginar feta de xocolata (una moto, un estadi de fútbol...). El meu padrí me'n va regalar una del Barça (no podia ser de cap altre manera...)


mmmmmmmm'agrada la xocolata...